tirsdag den 24. november 2015

vejledning til Ballonnederdel.

her kommer som lovet en vejledning til nem ballonnederdel
jeg har taget udgangspunkt i den her kvart/halv/helsol nederdels vejledning. 

derefter har jeg intastet taljemål og længdemål og fået den til at udregne målene for en halvsol nederdel og hen kvartsols nederdel.  og tegnet disse mønstre op. jeg plejer at dele mønstrene i 2 dele, således at jeg får sømmene i siden frem for bag på, dette syntes jeg passer bedst til de fleste motiver på stoffet, samt jeg bilder mig ind det sparre lidt stof.

halv halv sol mønster del,  halvsolsnederdelen skal være ca 5 cm længre end den ønskede længde af nederdelen

halv kvart solsnederdel, denne skal være ca 5 kortere end den ønskde længde på nederdelen.

delene sys sammen i siderne, halvsolsnederdelen rykkes sammen forneden så den passer med kvartsolsnederdelen og disse 2 sys sammen.  ret mod ret.

nederdelens vrangside/bagside

nederdelens retside

tilsidste sys en linneng på, denne her er med elastik, i, linningen sammen længde som taljen, og elasikken ca 10-15 % mindre.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skiv endelig :)